Dersin Adı | Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CPSY 519 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere çocukluk ve ergenlik dönemindeki duygu durum bozuklukları, kaygı bozuklukları, gelişimsel bozukluklar, otizm spektrum bozukluğu ve dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu derinlemesine aktarılacaktır. Dersin amacı çocukluk ve ergenlik dönemindeki psikolojik tanı kategorilere ilişkin semptomatoloji, etiyoloji, ayırıcı tanı, epidemiyoloji ve tedavi yaklaşımları hakkında detaylı bir kavrayış sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çocukluk ve ergenlik dönemindeki psikolojik tanı kategorilerine ilişkin semptomatoloji, etiyoloji, ayırıcı tanı, epidemiyoloji ve tedavi yaklaşımlara dair bilgilendirir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çocuk ve Ergende Gelişim Dönemleri | Wilmshurst, L (2017)The Foundations of Abnormal Child and Adolescent Psychology. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Chapter 2 |
2 | Çocuk ve Ergen Psikopatolojisinde Kuramsal Bakış Açıları, Risk ve Koruyucu Faktörler | Wilmshurst, L (2017)The Foundations of Abnormal Child and Adolescent Psychology. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Chapter 3 |
3 | Tanı, Değerlendirme ve Tedavide Önemli Konular | Wilmshurst, L (2017) The Foundations of Abnormal Child and Adolescent Psychology.Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Chapter 5 |
4 | Nörogelişimsel Bozukluklar: Otizm Spektrum Bozuklukları | Wilmshurst, L (2017) Emotional, Behavioral and Learning Difficulties in Children and Youth: The Nature and Their Course. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II |
5 | Nörogelişimsel Bozukluklar: Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | Wilmshurst, L (2017)The Found Pations of Abnormal Child and Adolescent Psychology. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge. Part II |
6 | Nörogelişimsel Bozukluklar: Özgül Öğrenme Güçlüğü | Wilmshurst, L (2017)The Foundations of Abnormal Child and Adolescent Psychology. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge. Part II |
7 | Kaygı Bozuklukları, Obsesif Kompulsif Bozukluk ve ilişkili bozukluklar | Wilmshurst, L (2017) Internalizing Disorders. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II |
8 | Ara Sınav | |
9 | Duygu Durum Bozukları: Depresyon, İki Uçlu Bozukluk ve İntihar Önleme | Wilmshurst, L (2017) Internalizing Disorders. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II |
10 | Davranışsal Bozukluklar: Enürezis Nokturna, Enkoprezis Nokturna | Wilmshurst, L (2017) Externalizing Problems and Disorders. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II |
11 | Alışkanlık Bozuklukları: Tırnak Yeme, Parmak emme, masturbasyon | Wilmshurst, L (2017) Externalizing Problems and Disorders. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II |
12 | Yeme Bozuklukları, Cinsel Kimlik ve Sorunları | Wilmshurst, L (2017)Problems with Onset in Later Childhood or Adolescence. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II |
13 | İhmal, istismar ve travma sonrası stres bozukluğu | Wilmshurst, L (2017 Stress, Trauma Related Disorders and Child Maltreatment. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II |
14 | Süreğen hastalıklar, Alkol ve madde kötüye kullanımı ve bağımlılığı | Wilmshurst, L (2017 Stress, Trauma Related Disorders and Child Maltreatment. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge Part II |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Wilmshurst, L (2017 Stress, Trauma Related Disorders and Child Maltreatment. Abnormal Child and Adolescent Psychology: A Developmental Perspective. Routledge ISBN: 9781315660271
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 22 | |
Final Sınavı | 1 | 35 | |
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler. | X | ||||
3 | Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır. | X | ||||
4 | Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular. | X | ||||
5 | Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar. | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir. | X | ||||
7 | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir. | X | ||||
8 | Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. | X | ||||
9 | İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar. | X | ||||
10 | Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur. | X | ||||
11 | Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur. | X | ||||
12 | Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
13 | Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest